![](https://zvonimirpavlek.hr/wp-content/themes/pavlek-theme/images/icon-pub.png)
Pravo pitanje je – koji su to troškovi kojih se valja odreći, a da se ne narušava efikasnost poslovanja, a pogotovo odnosi prema potrošačima?
![](https://zvonimirpavlek.hr/wp-content/themes/pavlek-theme/images/icon-pub.png)
Poruka će biti uspješna ako je prilagođena strukturi potrošača, njihovim stajalištima, predodžbi, njihovom rangu vrijednosti, razumijevanju primatelja.
![](https://zvonimirpavlek.hr/wp-content/themes/pavlek-theme/images/icon-pub.png)
Čim uđete u neku prodavaonicu, odmah će vam pasti u oči ili ljubazan smiješak ili namršteno lice, prikladna odjeća ili nešto „bez veze”; osobe koje su spremne da vam pomognu, ili frustrirane „face”; kompetentnost u objašnjenju s jedne strane, ili ravnodušnost s druge; dociranje i „soljenje pameti” ili pažljivo slušanje kupca, ulaženje u dijalog koji on očekuje.
![](https://zvonimirpavlek.hr/wp-content/themes/pavlek-theme/images/icon-pub.png)
Male se može podijeliti u nekoliko kategorija kao primjerice – trgovine iz susjedstva, specijalističke trgovine u lancu mode, elektronike, apoteka, uređenje vrtova… Svi oni trebaju imati ono što i veliki, ali kako do toga doći?
![](https://zvonimirpavlek.hr/wp-content/themes/pavlek-theme/images/icon-pub.png)
Ako prodavač pokazuje svoj entuzijazam, životnu radost koja ga prožima, onda će to prenijeti i na kupca, stvoriti povjerenje i uvjerenje. U prodajnom razgovoru nije važno koliko prodavač zna, već je važnije kako se kupac osjeća.
![](https://zvonimirpavlek.hr/wp-content/themes/pavlek-theme/images/icon-pub.png)
Odlučite li se za postavljanje ciljeva, vizije, misije i vrijednosti u privatnom životu i poslu, ono što izaberete, na to se treba fokusirati. Fokus znači posvećivanje zacrtanom cilju. Na njega se usredotočuje veći dio energije i napora.