25. 02. 2015.

Kako biti uspješan u PowerPoint prezentaciji

PowerPoint je postao način suvremenog komuniciranja među ljudima, bilo u poslu, edukaciji, znanstvenim postignućima, zabavi… U biznisu je to čak i kriterij uspješnosti. Poslovni ljudi, lideri, prodaju svoje ideje, djeluju, uvjeravaju. Zato njihove prezentacije moraju biti optimalno strukturirane i iznesene.

Ljudi, kao i ja osobno, koji su počeli s prezentacijama devedesetih, mogu danas uočiti veliku razliku. Moji su slajdovi bili prenatrpani tekstovima, slikama i animacijama, a današnji nemaju ni puno teksta te po jednu ilustraciju.

Ranije su prezentacije bile pune kompliciranih tabela, grafikona, a danas se to rijetko sreće. Na početku su se prenosili tekstovi sa pisanih materijala na slajdove. Takvi tekstovni materijali mogu poslužiti za proučavanje na stolu, a ne za prikaz na slajdu, jer je teško pratiti i pamtiti. Još je gore kad predavač čita iz slajdova, jer gubi kontakt s publikom. Kad publika prati pisani tekst i istovremeno sluša, u tome se gubi fokus, ne memorizira se.

Godinama sam promatrao svoje studente i vidim kad čitaju tekstove – ja pričam u zrak. Skraćivao sam tekst s ‘bulletima’, ali ako su na njima postavljene cijele rečenice, opet auditorij čita i međusobno komentira.

A što je sa slikama?
PP svoju penetraciju temelji na tzv. picture-superiority effect koji podiže razinu pozornosti i memorije. Slika nas uvodi u doživljaj, što je jako važno za memoriranje. Možete li si zamisliti nešto bez slike u glavi o nečemu što ste davno doživjeli? Slike pomažu da auditorij bolje upamti sadržaj. Slika se usječe i privuče pažnju pa stoga mora biti u fokusu.

Velika se greška događa kad se u prezentaciji pristupa sa svojih pozicija – što bismo mi to sve htjeli publici reći? Primjećujete li velik nedostatak u komunikaciji kod političara koji nam pokazuju koliko su ‘pametni’, a nedostaje im kontakt s publikom? Ima i onih ekstremnih stručnjaka koji nižu samo fakte i fakte koji su važni, ali ih mi ne shvaćamo.

Zato sve više prelazim na tzv. ZEN prezentacije. Headline pretvaram iz bivših bulleta, jedna slika i dosta. Tad se raspričam, stavljam se u središte pozornosti. Malo zamašem rukama i evo – publika je više emocionalno angažirana nego ranije. Naučio sam misliti – što bih htio da publika pamti, a ne što ja sve hoću reći.
I dizajn mora odgovarati suvremenim saznanjima u kojima se naglašava princip fokusiranja na bitno, a od prezentera se očekuje da auditorij angažira, da ljudi prezentaciju dožive, usvoje i memoriraju.

Kakve sam greške radio, ne mogu a da se ne nasmijem kad gledam prezentacije od prije petnaestak godina. Želite li biti uspješni u prezentacijama i tu možemo koristiti iskustva, jer PP (ili Keynote) postaje nužno (pomoćno) sredstvo poslovne komunikacije. Javite mi se i na mojim iskustvima, greškama i uspjesima naučite kako stvoriti prezentaciju kojom ćete svoju poruku uspješno prenijeti na publiku.

Povezani blogovi

Kako do novih proizvoda – 3. dio Kako do novih proizvoda – 2. dio Kako do novih proizvoda – 1. dio

Kategorije

Marketing Poslovne vještine Strategija

Hvala Vam

Hvala Vam što ste zainteresirani za otključavanje vrata uspješnog poslovanja. Uskoro ću Vas kontaktirati na e-mail adresu koju ste ostavili.